Kan ik een Fonera 2200 ook direct op een auto accu aansluiten? ( 12 volt ipv 7 volt )
Ik heb al jáááren een aantal fonspots in gebruik thuis en op 't werk.
Nu heb ik ook al jááaren een ongebruikt zonnepaneel liggen. Het is krijgertje, waarmee je géén 220volt krijgt, maar 't is een paneel waarmee je bijv. tuinverlichting kunt laten werken, en voorzien van een 12 volt auto accu.
Ik heb vandaag eindelijk het zonnepaneel op het garagedak gezet, en de bekabeling naar binnen gebracht (via de zelfde weg als mijn fontenna naar buiten gaat
Nu wil ik graag mijn thuisnetwerk volledig op zonneenergie laten draaien: switches, hubs, modem en Fonera's. Ik heb 3 'La Fonera's type 2200 ( dus adapter = 7 volt ). De switches die ik in gebruik heb willen graag 9 volt, en het (Tele 2) ADSL modem heeft een 12 volt adapter.
Meestal hebben dit soort apparaatjes een eigen spanningsregelaar, zodat bij afwijkende voltages ( of sterke ruis door goedkope, brakke adapters ) de boel toch blijft werken.
Kan de Fonera 2200 ook met 12 volt worden aangesloten? Ik heb nog niet gemeten wat het werkelijke voltage van de accu is, dat zal echter waarschijnlijk bij een volle accu zo rond de 13,5 volt zijn.
En zouden jullie het aandurven om bijv. een 9volt switch ( wisselspanning ) te voeden met 12 volt gelijkspanning? (ervanuitgaande dat er een interne gelijkrichter aanwezig zal zijn?
Of ga ik nu gewoon alles in huis frituren?